علائم سرخک در کودکان

۱۷ فروردین, ۱۴۰۱ توسط دکتر نغمه فاطمی0
measles-in-children.webp

سرخک یک بیماری ویروسی است، گفت: راه انتقال ویروس سرخک از طریق تنفس و قطرک های تنفسی است و مسری ترین عامل عفونی شناخته شده است؛ به نحوی که اگر فردی مبتلا به بیماری در اتاق در بسته ای باشد و بعد از ۱۰ دقیقه از اتاق خارج شود ممکن است اگر فردی که ایمنی کافی ندارد، پنج دقیقه پس از او وارد اتاق شود باز هم به بیماری مبتلا شود.

علائم بیماری سرخک در ابتدا شبیه سرماخوردگی بروز پیدا می کند و شامل سرفه، آبریزش بینی و ترشحات چشمی است که به تدریج با تب بالا همراه می شود.

سپس در داخل دهان کودک یکسری ضایعات ایجاد می شود و از روز سوم تا چهارم بیماری، علائم پوستی بیماری آغاز می شود.

این علائم در روزهای اول به صورت دانه های قرمز مجزا از هم در صورت دیده می شود و در روزهای بعدی، در بدن و سپس روی دست و پا ظاهر می شود.

گروه های سنی حساس و در معرض خطر سرخک، شیرخواران و نوجوانان هستند.

واکسن سرخک در قالب واکسن سه گانه یا همون MMR در ۱۲ و ۱۸ ماهگی طبق برنامه واکسیناسیون کشوری به همه کودکان تزریق میشود.

پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *

مشاوره آنلاین

اکنون با ما تماس بگیرید

دکتر نغمه فاطمی – متخصص داخلی ( غدد) – فارغ التحصیل دانشگاه شهید بهشتی

(درصورت نیاز به مشاوره یا ویزیت انلاین به واتس اپ ۰۹۱۲۹۴۲۹۸۶۱ پیام دهید، در اسرع وقت با شما هماهنگی های لازم انجام خواهد شد)

رزرو نوبت

دکتر نغمه فاطمی
دنبال کنید

فعالیت ما را

در شبکه های اجتماعی

تمامی حقوق برای دکتر نغمه فاطمی محفوظ است . ©

دکتر نغمه فاطمی
WeCreativez WhatsApp Support
دکتر نغمه فاطمی هستم، متخصص بیماری های داخلی آماده مشاوره و پاسخگوی سوالات شما هستم.
👋 سلام، چطور میتونم کمکتون کنم؟